06-11-12

Directeur-voor-één-dag bij Coca-Cola


Het netwerk KAURI is sinds 1997 actief op het vlak van delen van kennis en kennissen rond duurzaamheid tussen haar 270 leden. In het kader van dit 15-jarig bestaan van KAURI ruilden Hessel De Jong, general manager Coca-Cola Benelux Operations en Jo Van Cauwenberge, directeur Green vzw/GoodPlanet Belgium van job. Deze  ‘jobswitch’ wil een mooie illustratie zijn van wat KAURI beoogt: het creëren van een vertrouwensklimaat en inspiratie tussen bedrijven en ngo’s.  

David Leyssens, directeur van KAURI over dit inspiratiemoment rond duurzaamheid: “Het KAURI vertrekpunt is het geloof dat uitwisseling ertoe leidt dat organisaties elkaars werk diepgaander leren kennen en daardoor meer appreciatie leren opbrengen voor elkaars standpunten. Het vertrouwen dat door een dergelijke uitwisseling tot stand komt kan hopelijk bijdragen aan een samenwerking rond gemeenschappelijke doelen”.

jobswitch coca cola.jpg

Wat heeft Jo Van Cauwenberge vandaag geleerd?

1. Hoe Coca-Cola een campagne lanceert.
2. Welk beleid Coca-cola voert rond water en productverpakkingen.
3. Hoe de profitsector beslissingen neemt en samenwerkingsverbanden aangaat.

Wat heeft Hessel De Jong vandaag geleerd?

1. Hoe jongeren in België tegenover duurzaamheid en duurzame consumptie staan.
2. Hoe een organisatie met als voornaamste doelgroep kinderen en jongeren intern werkt.
3. Hoe GREEN haar doelgroep mobiliseert rond duurzaamheidsthema’s.

 

De commentaren zijn gesloten.

 
Partners : Belgacom bpost JCDecaux SPA